آموزش صفر تا صد فلش کردن گوشی اندرویدی
نوشته شده توسط : پریسا راد

فلش گوشی های اندرویدی  مبحثی بسیار کاربردی برای کاربران گوشی های اندرویدی می باشد. فلش کردن گوشی درواقع نصب سیستم عامل مجدد بر روی آن است که معمولا کاربران بعد از یکسال این کار را می کنند. گوشی های هوشمند امروزی که از سیستم عامل اندروید در گوشی خود بهره می برند؛ پس از مدت زمان زیادی استفاده از آن ها دچار افت سرعت و بهم ریختگی سیستم گوشی و وجود اختلال در آن ها می گردند که این امری کاملا بدیهی است.

بنابراین می توان به صورت کلی اذعان داشت که هر وسیله ای پس از مدت زمانی استفاده از کارکرد اولیه خود دور می شود و رفته رفته کارایی نخستین خود را از دست می دهد. گوشی های اندرویدی امروزی نیز از این امر مستثنی نبوده و آن ها نیز پس از مدت زمانی سرانجام به دفاتر تعمیرات انتقال داده می شوند تا عیب و ایراد آن ها را یک تعمیرکار مجرب و کارکشته برطرف نماید. بنابراین اگر شما نیز با دوره دیدن در دوره تعمیرات موبایل آشنایی دارید و یا علاقه مند به آموختن این مسائل هستید؛ با ما تا پایان همراه باشید تا چگونگی برطرف کردن این معضل را برای شما شرح دهیم.

فلش گوشی های اندرویدیفلش گوشی های اندرویدی

برطرف نمودن مشکل گوشی های اندرویدی و برگرداندن به حالت اولیه

همانگونه که یادآور گشتیم؛ گوشی های اندرویدی نیز به مانند ویندوز کامپیوتر و لب تاب پس از مدت زمانی استفاده از آن از عمر مفید آن کاسته می گردد و نیاز به تعمیر و یا تعویض آن می باشد تا باری دیگر به حالت اولیه خویش بازگردانده شود و مشکل به وجود آمده در آن برطرف گردد. برای برطرف نمودن مشکل گوشی های اندرویدی تحت چنین شرایطی می بایست گوشی موبایل خود را فلش کنید.

اگر با فلش کردن گوشی های اندروید آشنایی ندارید، بهتر است در دوره آموزش تعمیرات موبایل شرکت کنید، در این دوره به طور کامل به توضیح این موضوع و روش های مختلف فلش کردن گوشی می پردازیم. به طور کلی باید گفت فلش کردن به معنای نصب و راه اندازی سیستم عامل بر روی گوشی از نو می باشد که گوشی موبایل شما را درست به مانند روز اول آن در کارخانه تولیدی اش تبدیل می نماید و تمامی اطلاعات درون آن به طور کلی پاک می گردد به گونه ای که انگار گوشی موبایل خود را از نو خریداری نموده اید. اما برای آموزش فلش گوشی های اندرویدی بایستی چکار کرد؟

آموزش فلش گوشیآموزش فلش گوشی

آموزش فلش گوشی های اندرویدی

برای آنکه با آموزش فلش گوشی های اندرویدی آشنا شوید؛ لازم به ذکر است که فلش کردن گوشی های اندرویدی بسته به نوع برند گوشی متفاوت می باشد. به عنوان مثال گوشی هواوی به یگ گونه و گوشی سامسونگ به گونه ای دیگر فلش می شود. اما به طور کلی فلش کردن همان تعویض ویندوز در کامپیوتر می باشد که دستگاه شما را به حالت اولیه کارخانه آن باز می گرداند تا سرعت آن نیز درست به مثابه روز اول آن باشد و هر گونه عیب و ایراد در آن را برطرف نمود.

پیش نیازهای فلش گوشی های اندرویدی

پس از آن که اقدام به فلش کردن گوشی های اندرویدی گردد؛ لازم به ذکر است که به کاربران گوشی های اندرویدی این تذکر داده شود که تمامی اطلاعات درون گوشی موبایل آن ها اعم از عکس و فیلم و مخاطب و تمامی بازی ها و سرگرمی ها به شرط آنکه در حافظه داخلی گوشی و نه حافظه رم و خارجی آن سیو شده باشند، به طور کلی پاک می گردند. بنابراین هر کاربری پیش از اقدام به فلش کردن می بایست از اطلاعات شخصی و ضروری خود یک بکاپ گرفت تا این نسخه پشتیبان را در دست داشته باشد و بلافاصله پس از فلش کردن اطلاعات شخصی و ضروری خویش را باری دیگر به دستگاه خود اضافه کند.

نکته دیگری که در خصوص فلش کردن گوشی های اندرویدی وجود دارد؛ ذکر این مسئله است که تنها راهی که برای این امر وجود دارد، بازگشت به وضعیت اولیه کارخانه ای گوشی موبایل است که برای این منظور می بایست با دسترس بودن یک دستگاه کامپیوتر، کابل USB، فایل رام استوک و مهمتر از همه ابزار فلشر ODIN مراحل مختلف را در راستای فلش کردن گوشی پشت سر گذاشت تا بتوانید گوشی خود را فلش کنید.

پس از آن که این ابزار آلات فراهم گشت، می بایست مراتب را در جهت فلش کردن با توجه به نوع برند گوشی طی نمود و در نهایت مشکل افت سرعت و هنگ کردن گوشی و سایر اختلالات درونی آن را با فلش کردن از بین برد و باری دیگر از نو یک دستگاه موبایل با سرعت مناسب را در اختیار داشت و از آن نهایت استفاده و بهره وری را برد.

منبع: چگونه گوشی اندرویدی را فلش کنیم





:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: